Found 38 results
Author Title [ Type(Desc)] Year
Filters: Author is Habicht, Hagen  [Clear All Filters]
02. Edited Books and Volumes
Marheineke, M., Habicht H., & Möslein K. M. (2014).  Lowering Knowledge Boundaries Through Collaboration Technology: A Problem Identification. (Kundisch, D., Suhl L., & Beckmann L., Ed.).Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2014). 1636–1644.
Habicht, H., Thallmaier S., & Kandler T. (2012).  Open Geodata meets Open Government – eine emiprische Studie interaktiver Wertschöpfung. (Hilgers, D., Schaufer R., & Thom N., Ed.).Public Management im Paradigmenwechsel: Staat und Verwaltung im Spannungsfeld von New Public Management, Open Government und bürokratischer Restauration. 305-317.
Thallmaier, S., Habicht H., & Strassburger S. (2012).  Productivity in mass customization: Impacts of interaction channel and customer to customer interaction. (Piller, F. T., & Chesbrough H., Ed.).Bridging Mass Customization and Open Innovation.
Habicht, H., Möslein K. M., & Reichwald R. (2011).  Open Innovation im Unternehmen: Ein Ansatz zur Balance von betrieblichem FuE-Management und Mitarbeiterkreativität. (Spath, D., Ed.).Wissensarbeit - Zwischen strengen Prozessen und kreativem Spielraum. Tagungsband 24. HAB-Forschungsseminar 2011. 51–68.
03. Journal Papers
Zwack, T., Habicht H., & Lüdemann V. (2016).  Peer-to-Peer-Absicherung privater Risiken: Eine Exploration am Beispiel von Wildschaden. Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft . 05/2016,
Marheineke, M., Habicht H., & Möslein K. M. (2016).  Bridging Knowledge Boundaries: The Use of Boundary Objects in Virtual Innovation Communities (accepted for publication). R&D Management Journal.
Zwack, T., Habicht H., & Rosenbaum M. (2016).  Das Ende traditioneller Versicherer? Das Kollektiv kann Risiken auch selbst tragen. Zeitschrift Führung und Organisation . 03/2016, 167-173.
Habicht, H., & Thallmaier S. (2015).  Understanding the customer value of co-designing individualized products (forthcoming). International Journal of Technology Management.
Lundberg, H., Sutherland I., Blazek P., Penzenstadler B., & Habicht H. (2014).  The Emergence of Creativity, Innovation and Leadership in Microlevel Social Interactions and How to Research it. International Journal of Industrial Engineering and Management (IJIEM). 5, 221-232.
Marheineke, M., & Habicht H. (2014).  Understanding Virtual Objects for Knowledge Creation in Communities. ACM Press. The 10th International Symposium on Open Collaboration, 1-10.
Habicht, H., & Möslein K. M. (2012).  Open Innovation Maturity: Ein Reifegradmodell für das offene Innovationsmanagement. Journal Arbeit. 11, 29-30.
Habicht, H., Oliveira P., & Shcherbatiuk V. (2012).  User Innovators: When Patients Set Out to Help Themselves and End Up Helping Many. Die Unternehmung. 66, 277-294.
Habicht, H., Möslein K. M., & Reichwald R. (2012).  Open Innovation Maturity. International Journal of Knowledge-Based Organizations. 2, 92-111.
Römer, M., Thallmaier S., Hormeß M. E., Lawrence A., & Habicht H. (2011).  Jams as emerging practice of innovation communities: The case of the Global Service Jam 2011. (Heiß, H-U., Schlingloff H., Pepper P., & Schneider J., Ed.).Lecture Notes in Informatics LNI 192 Proceedings of the INFORMATIK 2011 Informatik schafft Communities. 232.
Habicht, H., Möslein K. M., & Reichwald R. (2011).  Open Innovation: Grundlagen, Werkzeuge, Kompetenzentwicklung. IM Die Zeitschrift für Information Management und Consulting. 26(1), 44-51.
Habicht, H., & Möslein K. M. (2011).  Open Innovation Maturity: Ein Reifegradmodell zum Controlling von Open Innovation. Controlling, Zeitschrift für Erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung. 23(2), 91-97.
04. Conference Papers
Grafmüller, L., & Habicht H. (2016).  The value of mass-customized products. Exploring its peculiarities for business customers. 7th International Conference on Mass Customization and Personalization in Central Europe.
Habicht, H., & Möslein K. M. (2015).  Open Innovation für Gesundheitsinnovation. innteract2015.
Marheineke, M., Habicht H., & Möslein K. M. (2014).  Standing in Misunderstanding: Analyzing Boundary Objects’ Effectiveness in Innovation Communities. R&D Management Conference 2014.
Plieth, H., Habicht H., & Möslein K. M. (2013).  Agents in Organizational Innovation Communities: The Wind of Change. XXIV ISPIM Conference – Innovating in Global Markets: Challenges for Sustainable Growth.
Bansemir, B., Habicht H., & Plieth H. (2012).  Establishing organizational innovation communities: A path creation perspective. European Academy of Management (EURAM) Annual Conference 2012. 1-32.
Habicht, H., Bullinger A. C., & Möslein K. M. (2011).  Open Innovation Werkzeuge: Wohin geht die Reise?. (Jeschke, S., Ed.).Innovation im Dienste der Gesellschaft: Beiträge des 3. Zukunftsforums Innovationsfähigkeit des BMBF. 389–398.
Habicht, H., & Reichwald R. (2011).  Open Innovation Maturity: Ein Reifegradmodell zur Kompetenzentwicklung für Open Innovation. Tagungsband des 57. Frühjahrskongresses der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft (GfA), Chemnitz, 23.03.2011-25.03.2011. 1–5.
Habicht, H., Pößl A., & Möslein K. M. (2011).  How do professional service firms innovate? A review of 35 years of research. Paper presented at the IPDM Conference 2011.
Thallmaier, S., & Habicht H. (2011).  Over-engineered? Under-engineered? Analyzing media usage in innovation contests. European Academy of Management Annual Conference 2011. 1–33.
Habicht, H., & Huff A. Sigismund (2010).  Organizational Stakeholders as a Fluent Network: A narrative approach to understanding the embedded image of organizations. Process Organization Symposion 2010. 1–8.
Habicht, H., & Kölling M. (2010).  Balancing innovative activities: What is known about the role of industry context ?. European Academy of Management (EURAM) Annual Conference 2010. 1–20.
07. Book Chapters
Grafmüller, L., & Habicht H. (2016).  Current Challenges for Mass Customization on B2B Markets. (Bellemare, J.., Carrier S.., Nielsen K.., & Piller F. T., Ed.).Managing Complexity. Proceedings of the 8th World Conference on Mass Customization, Personalization and Co-Creation 2015, Montreal, Canada.. p. 269-279.
Habicht, H., Heidemann F. W. W., & Ross A. (2014).  Driving Productivity by Innovation? Analysing German Law Firms.. (Bessant, J. R., & Möslein K. M., Ed.).Driving Service Productivity: Value Creation Through Innovation. 113–130.
Thallmaier, S., & Habicht H. (2014).  Comparative Exploration of Key Challenges in Customer Co-Design using Theories of Social Presence. (Albach, H., Meffert H., Pinkwart A., & Reichwald R., Ed.).Management of Permanent Change.
Thallmaier, S., Habicht H., & Möslein K. M. (2012).  Innovation und Professionalisierung: Strategien (nicht nur) für Dienstleister. (Reichwald, R., Frenz M., Hermann S., & Schipanski A., Ed.).Zukunftsfeld Dienstleistungsarbeit: Professionalisierung - Wertschätzung - Interaktion. 103-126.
Habicht, H., & Möslein K. M. (2011).  Kompetenzentwicklung für offene Innovationsprozesse – Entwicklung eines Reifegradmodells. (Leimeister, J. Marco, Krcmar H., Koch M., & Möslein K. M., Ed.).Gemeinschaftsgestützte Innovationsentwicklung für Softwareunternehmen. 381–412.
Habicht, H., & Reichwald R. (2007).  Experten-Evaluierung interaktiver Dienste im Automobil. (Reichwald, R., Krcmar H., & Reindl S., Ed.).Mobile Dienste im Auto der Zukunft. 397–433.
08. Conference Presentations, Tracks and Workshops
Grafmüller, L., Habicht H., & Möslein K. M. (2016).  Mass customization and B2B markets – A stocktaking of current challenges. R&D Management Conference.